Keliaukite su vaikais (po Tailandą)

Iškart turiu prisipažinti, jog esu visiška keliavimo su vaikais šalininkė, tad tekstas bus subjektyvus (bet ir be to būtų toks). 😉

Be to, šio įrašo turbūt nebūtų buvę, jei ne Renatai iš Mažųjų valdų prisipažinus, jog smagu stebėti mūsų nuotykius facebooke, o savarankiškai kol kas keliauti su šeima nedrąsu (ir pasiūlius paruošti „instrukciją“ apie keliavimą jame).

Iš tiesų, jei imtumėte savarankiškai planuoti atostogas į Tailandą, informacijos apie jį pakankamai rastumėte net ir lietuvių kalba (šiandien tai tikrai nebėra tokia egzotinė vieta, kokia galėjo atrodyti prieš 5 ar daugiau metų). Todėl mano įrašas bus labiau „basic“ lygio – apie viską trumpai nieko nežinantiems. Jei skaityti neturite laiko ir norite greičiau sužinoti išvadas – iškart sakau – kraukitės lagaminus ir važiuokite! (na, galbūt prieš tai pasidomėkite, ar Tailande ne liūčių sezonas ;D ).

Šį sausį Tailande lankėmės jau antrą kartą. Prieš dvejus metus taip pat nuo sausio iki vasario vidurio praleidome jame. Didžiausias skirtumas mums – pirmą kartą keliavome su viena 2 metų dukra, šį kartą – dukrai jau ketveri, sūnui – ką su suėję vieneri. Palyginus abu kartus, pirmasis buvo beveik toks kaip kad būtume keliavę vieni 🙂

Sezonas
Dar kartą įsitikinome, jog sausis-vasaris puiki proga keliauti, nes: a) Lietuvoje tikrai šalta, b) abu kartus prasiautė gripo sezonas, c) tokiu metu alternatyvų labai sušilti Europoje nėra, d) Tailande puikus oras.

Jei keliautume trečią kartą, manau, vėl rinktumėmės panašų laiką, tačiau sezonas Tailande ir prieš Naujus, ir iki balandžio (ar gegužės).

Oro temperatūra visą mėnesį buvo apie 30 laipsnių (su keliomis apsiniaukusiomis dienomis tik atvykus). Reikia pastebėti, jog oro drėgmė žymiai didesnė, tad 30 Tailande ir 30 Lietuvos pajūryje šiek tiek skiriasi 😉

Skrydis
Skrendant su vaikais, mums labiausiai norėjosi patogaus ir beveik tiesioginio skrydžio (todėl nepavyko nukeliauti į Filipinus ar Malaiziją). 😊 Taigi skrydžių su vienu persėdimu tikrai rasite – pirmą kartą skridome Ryga – Stambulas – Bankokas, antrą – Vilnius – Helsinkis – Bankokas. Šį kartą labai pasisekė skrydis į priekį, nes maršrutas Helsinkis-Bankokas vyko per naktį (net vyresnėlė, taip svajojusi įsijungti lėktuve pažadėtus filmukus, jų tiesiog nesulaukė ir užmigo nakties miego). Grįžtant 10 valandų praleisti lėktuve net su dviem vaikais taip pat nebuvo kažkokia išskirtinė patirtis (dukra apturėjo filmukų-užduočių knygelių maratoną, su sūnum reikėjo daugiau fizinių pasivaikščiojimų).

Be didelių akcijų tokie skrydžiai kainuoja maždaug 500 eur asmeniui (nuo 2 metų).

Skiepai
Jokių privalomų skiepų skrendant į Tailandą nėra.

Vizos, pasai
Visiems šeimos nariams privaloma turėti ilgiau nei keletą mėnesių galiojančius pasus bei visas, kurias rekomenduojama pasidaryti Lietuvoje.

Manta
Keliaujant su vaikais, ypač Tailande, kur daug keliauti tenka įvairiu oro-žemės-vandens transportu, galioja ta pati taisyklė kaip visur – geriau mažiau (nes viską įsigyti galima vietoje).

Turėjome vieną didelį lagaminą mums, suaugusiems, ir vaikišką dukros, kuris su ratukais ir galima ant jo sėdėti bei tempti paskui save, bei dvi standartinio dydžio kuprines kasdienos kelionėms.

Nei pirmą kartą dukrai, nei dabar sūnui, neėmėm jokio vežimėlio (mūsų lankytose salose nelabai būtų buvę, kur su juo važiuoti), puikiai išsivertėme su patogia nešyne.
Po pirmos kelionės pasimiršo, tačiau nuvykus dar kartą greitai prisiminė – į tokią kelionę verčiau neimti pačios geriausios kokybės rūbų – įtariu, kad dėl tenykščio vandens jie tiesiog neišsiskalbia nei rankomis, nei skalbyklose (skalbyklų pilna visur, kur už keletą eurų už kg jums rūbus ne tik išskalbs, bet ir išlygins (arba truputį sudegins 😃)).

Ką dėti į lagaminą
Daug plonų lengvų vasarinių rūbų, keletą šiltesnių (šį kartą ilgas kelnes buvome išsitraukę tik neapsikentę vienos salos uodų);
Kremas nuo ir po saulės; kepurės;
Būtiniausi vaistai vaikams (prireikė paracetamolio);
Basutės ir/ar lengvesni sportinio tipo batai;
Maudymosi apranga (vaikams geriausiai turėti maudymosi rūbus su UV apsauga);
Keletą žurnalų/ knygelių vaikams.
Viskas, o dabar atsipalaiduokite ir leiskitės į kelionę!

Trumpai apžvelgiant, Tailandas yra puiki vieta keliauti su vaikais – visų pirma vaikus (ypač mažesnius) tailandiečiai dievina. Tad visai nereikėtų nustebti, jeigu jums pietaujant, kas nors pasisiūlys palaikyti ar pažaisti su jūsiškiais (mūsų sūnus buvo tikras tailandiečių favoritas, deja, į visus žiūrėjo labai nepatikliai ir nuolat žaisdavo „bėgu pasislėpti už mamos“ žaidimą, jeigu kas bandydavo paimti).

Šalyje puikiai išvystytas turizmas bei keliavimo kultūra – pilna vietinių „agentūrų“, kur už padorią kainą ir įvairiais būdais nusigausite, ten, kur panorėjus.

Abiejų kelionių metu rinkomės salas, tad visur, išskyrus Bankoką, gyvendavome netoli vandens.

Aplankėme Koh Pha Ngan, Krabi, Phi Phi, Koh Mook, Koh Ngai, Koh Lanta, Bankoką.

Galima rinktis nuo super turistinių (pvz., Phi Phi) iki dar turistų ne tiek paliestų vietų (pvz., Koh Mook). Visos jos kartu panašios (savo nuostabiais paplūdimiais), ir skirtingos – kiekvienam pagal poreikius.

Apgyvendinimas
Viskas priklauso nuo poreikių. Būstą tikriausiai galima rasti ir iki 10 eurų, mes skirtingose vietose mokėjome 20-50 eur už naktį.

Nakvynės vietas, dar prieš vykstant, buvome užsisakę per booking.com ir agoda.com, bet dažnu atveju, jeigu mėgstate pabendrauti su vietiniais bei pasiderėti, atvykus į naują vietą galima sėsti ant motorolerio (tai populiariausia transporto priemonė, kurią buvome išbandę trise – per vidurį sėdint vaikui) ir apvažiavus išsirinkti.

Maistas
Jeigu po pirmos kelionės įsivaizdavau, kad Tailando virtuvė yra mano mėgstamiausia, savo pačios nuostabai, antros kelionės metu valgiau ir visiškai nemokšiškai paruoštos picos 😊) (mėnesiui artėjant į pabaigą, pajutau, kaip pasiilgau lietuviškos virtuvės). Bet iš esmės – valgyti tikrai rasite, ką – nuo puikios žuvies, jūros gėrybių, ryžių, iki bandymų atkartoti vakarietiškus šedevrus – burgerius, keptas bulvytes, picas ir sumuštinius. Ko pasiilgsite – šviežių daržovių, ko negalėsite atsivalgyti – šviežių vaisių ir atsigerti šviežio kokoso, kuris Tailande tikrai ypač saldus ir skanus.

Pabaigai siūlau ne tik keliauti salose, bet pasilikti ir bent 4 dienas praleisti Bankoke. Drąsiai galiu sakyti, tai vienas labiausiai man patikusių didmiesčių, o ką veikti jame su vaikais, rasite šiame sąraše – išbandėme tik dalį jo, tačiau kiekviena pramoga buvome iki galo sužavėti.

Ką veikėme su vaikais:
Tiesą pasakius, būnant gamtoje (t.y. dažniausiai paplūdimiuose), labai daug veiksmo nereikėjo. Be to, kad galima ištisą parą mirkti vandeny (dukros pageidavimu), užsiimdavome ir kitokia veikla: rinkdavome kriauklių ir koralų kolekcijas (grįžę pagooglindavome apie įdomesnes rūšis), stebėjome potvynius ir atoslūgius (vandeniui nusekus mažuose ežerėliuose ieškodavome gyvūnijos), stebėdavome krabus (gyvai susipažinome net su trimis rūšimis), tėčiui padedant surengėme krabų, gyvenančių kriauklėse, varžybas; statėme smėlio pilis, žiūrėjome, kaip už horizonto per kelias minutes nusileidžia saulė, ragavome skirtingus skonius, Emilė viename pirmųjų baseinų išmoko plaukti ir nardyti, bendraudama su užsieniečiais patobulino anglų kalbos žinias.

Trumpai, kas patiko:
– Visada puikus oras
– Malonūs ir neįkyrūs tailandiečiai
– Gausybė šviežių vaisių ir skanus maistas
– Paprasta keliauti įvairiomis transporto priemonėmis
– Neribotos naujų rūšių pažinimo galimybės vaikams
– Naktinis traukinio Trangas-Bankokas maršrutas (ypač paliko įspūdį mažiesiems)
– Bankokas
– Wi-fi beveik visur

Nepatiko, arba galėjo būti geriau:
– Vienoje saloje sutiktas moskitų kiekis 😉
– Sugriuvo įvaizdis, kad tai labai pigi šalis (pasispaudus sutaupyti tikrai galima, tačiau ne visada norisi 😊)
– Tirpi kava visur, viešbučiuose, restoranuose, per pusryčius 🙂 (grįšite po kaip po kavos dietos)